طرح درس روزانه درس آبهای شور و شیرین سوم ابتدایی


در حال بارگذاری
۱۷ آبان ۱۴۰۰
word
27 kb
23
۵,۰۰۰ تومان
خرید

شناسنامه طرح درس روزانه درس آبهای شور و شیرین سوم ابتدایی

23 صفحه فایل ورد قابل ویرایش

شناسنامه طرح درس روزانه آبهای شور و شیرین سوم ابتدایی

مشخصات: نام مدرسه …………. پایه تحصیلی. سوم ابتدایی …… موضوع … آبهای شور و شیرین ………. درس: علوم نام معلم……….. زمان: ….. 45 دقیقه ………..

شایستگی­ها

دانش­آموزان ضمن آشنایی با کمبود آب قابل شرب بروی کره زمین با علاقمندی عملا در مصرف آب صرفه جویی می­کند.

ملاک­ها و سطوح عملکرد:
سطح 1- دانش­آموز ضمن آشنایی با کمبود آب با علاقه صرفه جویی می­کند سطح 2- دانش­آموز با علاقه به تحقیق درباره علت کمبود آب قابل شرب می­پردازد و عملا به صرفه­جویی آب می­پردازد سطح 3- دانش­آموز با علاقه راهکارهای خلاقیتی درباره صرفه­جویی در آب ارائه می­دهد آن را در قالب گزارش ارائه می­دهد.

مراحل یادگیری

شرح تکالیف یادگیری/تکالیف عملکردی به تفکیک مراحل محدوده زمانی مواد/ منابع یادگیری

برقراری ارتباط

معلم با نشان دادن ماکت کره زمین وارد کلاس می­شود و پس از احوال­پرسی و حضور غیاب و بررسی وضعیت روحی دانش­آموزان وضعیت فیزیکی کلاس کار خود را آغاز می­کند. درضمن گروهبندی از قبل انجام شده. از چرخه آب و چگونگی درست شدن باران از درس قبل یک ارزشیابی انجام می­دهد. 3 دقیقه ماکت کره زمین
به تجربه گذاشتن معلم درمقابل تعجب فراگیران نسبت به کره زمین به آنهایی گوید امروز می­خواهیم درس­های زیادی در مورد کره زمین، خشکی هوا آبهای روی زمین یا بگیریم. و این سوالات را از درس جدید می­پرسیم

1- بچه­ها قسمت آبی روی کره زمین نشانه چیست؟ 2- حالا خشکی­ها بیشتر هستند یا آبها؟ 3- آب دریا روی تا حالا مزه کرده است؟ 4- چرا آب دریا برای آشامیدن و کشاورزی مناسب نیست؟ 5- اگر آبهای روی زمین زیاد است چرا ما روزانه از اخبار می­شنویم که ما با کمبود آب روبه­روسریم و باید در مصرف آب صرفه­جویی کنیم؟ در گروه مشورت کنید

8 کره زمین

معلم

شاگرد

به­کار بستن معلم صورتک قطره­ی آب را به صورت می­زند و به­جای آن صحبت می­کند می­گوید: من قطره­ آب شیرین هستم که تعداد من در دنیا بسیار محدود است، در دنیا آب زیاد وجود دارد ولی اکثر آنها شور هستند و نمی­توانیم از آنها در کشاورزی، خوردن استفاده کنیم پس ناچاریم آن آبهای شور را تصفیه کنیم که هزینه بالایی دارد. آب بعضی از رودخانه­ها و رودها شیرین هستند و که آب آنها از بارش باران درست می­شود.

 

بعد از آن قطره­ی آب با سطل و لیوان و قاشق به مقایسه آبهای روی زمین می­پردازد (سطل: آب شور، لیوان: آب شیرین، آب داخل قاشق: آب مصرفی). سپس آیه ص 37 کتاب علوم را برای بچه­ها می­خواند و از هرکدام از آنها می­خواهد برای صرفه­جویی در مصرف آب یک راه­حل بگویند (می­توانند در گروه انجام دهند).

و در آخر یک نتیجه­گیری کلی از درس می­کند و می­گوید: آبهای روی کره زمین کم هستند و در مصرف آن باید صرفه­جویی کرد.

25 صورتک قطره­ای، سطل آب

قاشق و لیوان

به اشتراک گذاشتن بعد به صورت شفاهی از یکی از دانش­آموزان می­خواهیم آنچه از حرفهای صورتک یاد گرفته است برای بچه­ها بازگو کند یا در گروه مطالب یادگیری را برای هم توضیح دهند 2 دانش­آموزان

معلم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید 02645340413.