خلاصه کتاب روش تدریس ریاضیات در دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
۱۴ خرداد ۱۳۹۷
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید

فصل 1
ریاضیات به عنوان حوزه ای موضوعی

ریاضیات به عنوان یک موضوع درسی که به معنی رشد دانش در زمینه رویه¬ه و اصول است مورد قبول نیست، بلکه ریاضیات موضوعی محسوب می¬شود که یادگیری آن در جامعه اتفاق می-افتد و از زندگی واقعی جداشدنی نیست.
ماهیت ریاضی: برای یاددهی ریاضیات به مشکلی مؤثر، باید درک واضحی از ماهیت آن به-گونه ای که امروز مورد توجه است داشته باشیم.
کرافت در 1982، فرد دارای سواد ریاضی را کسی توصیف می کند که با اعداد احساس راحتی کند و بتواند از عهده نیازهای ریاضی در زندگی روزمره برآید.
در برنامه ملی ریاضیات انگلستان(1988) بر مسائل باز-پاسخ و حل مسائل زندگی واقعی و نیز بر تحقیق و بررسی به عنوان اساس یادگیری ریراضی تاکید شده است.
در دیدگاه جدید و غنی فعلی پیشنهاد می شود که به جای برخورد با ریاضیات به عنوان یک موضوع مجرد و منفک، لازم است آن را با تجربیات روزمره کودک و دیگر موضوعات و حوزه-های یاددادنی برنامه درسی پیوند دهیم، ما باید سعی کنیم توانایی دانش آموزان را در حل مسائل ریاضی را بهبود دهیم و این کار را می توانیم با فراهم ساختن فرصت های استدلال و تحقیق و رشد توانایی سازماندهی، برقراری ارتباط و ساختار دادن به یافته ها برای کودکان انجام دهیم.
در اروپا و حداقل برخی نقاط جهان عقیده این است که ریاضیات نمی تواند از مضمون و بافت-های زندگی روزمره جدا باشد و در ایده های و ارزش های اجتماعی جای دارد. براساس این دیدگاه ریاضیات شامل منطق، تحقیق، سؤال کردن است و مبتنی بر این باور است که درک ایده-های مجرد در ریاضیات به تجربیات، بازخوردها و آزمایش های ملموس متکی است. دلانگ این فرآیند انطباق را ریاضی¬سازی مفهومی می نامد.
دو منظر مهم این الگو : 1-تأکید بر تجربیات ملموس برای اعتبارسنجی و آزمون مفاهیم؛ 2-بازخورد برای توصیف یک یادگیری اجتماعی و فرآیند حل مسأله.

 

خلاصه کتاب روش تدریس ریاضیات در دوره ابتدایی در 37 صفحه فایل ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
ریاضیات به عنوان حوزه ای موضوعی 3
درک ریاضی کودکان در خارج از مدرسه: 4
انتقال ریاضیات از خانه به مدرسه: 5
نحوه شکلگیری یاددهی-یادگیری در مدرسه: 6
ارتقای یادگیری ریاضی در کودکان 7
آموزش ریاضی واقع بینانه(RME) : 8
استفاده از محیط : 8
ریاضیات فرا برنامه درسی : 8
ICT و ریاضیات : 9
تصویر سازی ذهنی : 10
فصل سوم 11
فصل چهارم 15
فصل پنجم 20
فصل ششم 25
محاسبه پرسش در ریاضیات : 30
اختلال خواندن و زبان : 30
کودکان با ناتوانیهای جسمی و حرکتی : 30
پرورش عزت نفس و علاقمندی : 31
استفاده از بزرگسالان دیگر : 31
فصل هفتم 32
فرصتهای برابر و نیازهای آموزشی در ریاضیات : 32
واکنش معلمان به نیازهای آموزشی خاص در ریاضیات : 33
برنامهریزی برای کودکان با نیازهای خاص آموزش : 33
یاددهی و یادگیری : 34
ارتقای نقش هماهنگ کننده ریاضی : 34
فصل هشتم 35
هماهنگ کردن برنامه ریاضی : 35
نقش هماهنگ کننده ریاضی در مدرسه چیست : 36
چگونه معلم کلاس میتواند از حمایت کننده برنامه درسی استفاده ببرد؟ 38

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید 02645340413.