پایان نامه شبکه موردی بین خودرویی


در حال بارگذاری
۵ مهر ۱۳۹۷
word doc
285kb
صفحه81
۱۲۰۰۰ تومان
خرید

پایان نامه شبکه موردی بین خودرویی

چکیده

جابه‌جایی پیوسته مردم و افزایش نیاز به تبادل اطلاعات موجب شده تا مسیریابی بسته‌ها در جهت انتقال داده‌های ترافیکی، ایمنی و سرگرمی در شبکه موردی بین خودرویی مرکز توجه قرار گیرد. از طرفی ساختار پویای خودروها و تغییر مکرر توپولوژی، منجر به محدودیت در طول عمر لینک‌های ارتباطی می‌شود. بنابراین طراحی پروتکل مسیریابی پایدار در این شبکه، برای هدایت کارآمد بسته‌ها، امری ضروری است.

هدف این پایان‌نامه، ارائه پروتکل مسیریابی مبتنی بر موقعیتی جدید، بانام MDTPR است که با مدنظر قرار دادن پروتکل GYTAR و اعمال بهبودهایی در آن، در تلاش است تا بسته‌ها را به‌صورت گام‌به‌گام و مستقل از زیرساخت، از مسیرهای مستقل در فضای شهری هدایت کند. روش پیشنهادی با تقسیم فضای شهری به سه ناحیه مسیر مستقیم، تقاطع و پیش‌تقاطع و اعمال الگوریتم مسیریابی مشخص در هر فاز، چهارچوب ارتباطی مناسبی را در راستای انتخاب گام بهینه در هر مرحله فراهم می‌نماید. محاسبه تراکم هر مسیر و هدایت داده‌های ترافیکی در این روش مستقل از زیرساخت و بدون اعمال محدودیت در نحوه توزیع گره‌ها، با دقت بالایی انجام می‌شود. در این پروتکل، هر گره دریافت‌کننده بسته در پیش از تقاطع، سعی دارد تا بدون دخالت گره‌های موجود در تقاطع و با استفاده از معیار فاصله و تراکم جهتی هر مسیر، تقاطع بعدی را به‌صورت داینامیک انتخاب کرده و هرگونه دریافت‌کننده بسته در مسیر تعیین‌شده، با حداکثر استفاده از اطلاعات محلی و به‌کارگیری یک استراتژی ارسال حریصانه بهبودیافته، در هر مرحله، بسته را از طریق انتخاب گام بهینه بعدی به سمت مقصد هدایت نماید.

نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که MDTPR، به سبب محاسبه تراکم با دقت بالاتر، تصمیم‌گیری به‌صورت مالتی متریک و حداقل وابستگی به تقاطع، نسبت به سایر پروتکل‌های مسیریابی نظیر GYTAR، نرخ تحویل بالاتری در هدایت بسته‌های ترافیکی و اطلاعاتی به همراه دارد و میانگین تأخیر انتها به انتها در آن کمتر است.

نوع فایل: ورد قابل ویرایش word doc
تعداد صفحات: 81صفحه
قیمت: 12000تومان

فهرست مطالب

1-1 ضرورت تحقیق 11
1-2 اهداف پایان‌نامه 15
1-3 سازمان‌دهی پایان‌نامه 16
2-1 مقدمه‌ای بر شبکه‌های موردی بین خودرویی 18
2-2 مشخصه‌های شبکه موردی بین خودرویی 19
جدول (2-1) مقایسه شبکه موردی بین خودرویی با شبکه موردی ]54[ 22
3-2 محدودیت‌های شبکه موردی بین خودرویی 22
2-4 استاندارد در شبکه موردی بین خودرویی 23
2-5 دامنه ارتباطات در شبکه موردی بین خودرویی 26
2-6 اجزای تشکیل‌دهنده شبکه خودرویی و نحوه کار آن‌ها 27
2-6-1 واحد کنار جاده‌ای 28
2-6-2 واحدهای On-board 28
2-6-3 ایستگاه پایه 28
2-6-4 واحد برنامه 29
2-6-5 حسگرها 29
2-7 معماری شبکه‌های موردی بین خودرویی. 29
2-8 کاربردهای شبکه‌های موردی بین خودرویی 32
2-8-1 کاربردهای ایمنی 32
2-8-2 کاربردهای ترافیکی 34
2-8-3 کاربردهای سرگرمی و راحتی 34
2-9 محیط‌های ارتباطی در شبکه موردی بین خودرویی 37
2-10 چالش‌های شبکه موردی بین خودرویی 38
2-11 جمع‌بندی فصل 39
3-1 دسته‌بندی پروتکل‌های مسیریابی در شبکه 41
3-1-1 پروتکل‌های مسیریابی بر اساس ارتباطات خودرو با خودرو 42
3-1-1-1 پروتکل‌های مسیریابی مبتنی بر توپولوژی 43
3-1-1-2 پروتکل‌های مسیریابی مبتنی بر خوشه 45
3-1-1-3 پروتکل‌های مسیریابی مبتنی بر همه پخشی 46
3-1-1-4 مسیریابی مبتنی بر Geo-cast 47
3-1-1-5 مسیریابی مبتنی بر چندپخشی 48
3-1-1-6 مسیریابی مبتنی بر موقعیت 49
3-1-1-6-2 پروتکل‌های مسیریابی جغرافیایی مستقل از پیام Beacon 65
3-1-2 مسیریابی مبتنی بر ارتباطات خودرو با زیرساخت 66
3-2 مسیریابی مبتنی بر تقاطع بر اساس تراکم مسیر و استراتژی حریصانه 67
3-3 جمع‌بندی 71

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید 02645340413.